Instrumente pentru organizarea timpului cu Bogdan Milescu

Bogdan Foto

Acum aproape 100 de ani s-au pus bazele managementului ştiinţific. Atunci Frederick Taylor vorbea despre “Evidenţa strictă a timpului şi normarea muncii”, ca elemente de organizare pentru creşterea eficienţei şi a productivităţii. Dintre resurse, (naturale, economice sau sociale) timpul este o resursă economică ireversibilă. Se defineşte prin multe caracteristici: timpul este nelimitat dar de neînlocuit. Este scump dar nu poate fi cumpărat sau depozitat ca să nu mai spun că o valoare aşa de preţioasă nu poate fi protejată de nici o firmă de asigurări.

Pentru a pune tehnica în slujba noastră există programe simple care se pot instala în computer sau tabletă şi care ajută la organizarea timpului

 1 – “Rainlendar”: nu are multe setări, are opţiuni de design sau tipuri de caledare. Include liste de “evenimente” şi “de rezolvat”. Are un system tray care anunţă evenimentele programate zilnic. Programul se poate descărca de aici: Rainlendar

 2 – “Google Calendar”: o aplicaţie simplă, dar eficientă; aminteşte date importante, crează diverse programări şi le sincronizează cu diverse device-uri. Programul se poate descărca de aici:  Google Calendar

 3 – “Now do this” este o aplicaţie rapidă.  Este vorba despre o listă a activităţilor care trebuie rezolvate într-o anumită zi. Se descarcă de aici: NowDoThis

 4 – “Toggl” este o aplicaţie simplă, care ajută la urmarirea şi analizarea timpului petrecut la diferitele proiecte. Se descarcă de aici: Toggl

 5 – “Workrave” îţi aminteşte de pauze şi de relaxare. Descarcare de aici: Workrave

Încercati-le şi spuneţi-ne la ce concluzie aţi ajuns.

Există şi metode mult mai simple pentru cei care nu vor să fie dependenţi de calculator.

 Cateva minute pe zi pentru creşterea eficienţei la serviciu

Pentru creşterea productivităţii la serviciu şi pentru succes trebuie instituit un ritual. Acest ritual se va desfăşura zilnic până va ajunge automatism.

Etapa A: din primul minut al zilei de lucru puneţi pe hârtie / agendă ce veţi face în acea zi. Acordaţi un timp pentru rezolvare. Lucrurile urgente, importante sau grele se rezolvă primele. Mail-ul se deschide doar pentru urgenţe şi nu la prima oră. (scrisul zilei de lucru ocupă 5-6 min / zi)

Etapa B: puneţi ceasul / telefonul să sune la fiecare oră. Analizaţi din oră în oră eficienţa activităţii.  (ocupă 1-2 min / oră).

Etapa C: la sfârşit, faceţi bilanţul zilei de lucru. Analizaţi ce a mers bine şi ce a mers rău. Analizaţi momentele când v-aţi pierdut concentrarea. Când au fost? Cât au durat? (ocupă 5-6 min / zi)

Total max 20 min / zi

Puterea unui ritual este previzibilitatea. Atunci când activitatea se desfăşoară conform cu planificarea, rezultatul este previzibil iar succesul nu se lasă mult aşteptat.

Succes!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>